Inför: Halmstad BK - Östers IF

På söndag åker Östers IF till västkusten för möte med en annan nykomling, Halmstad BK. Efter några matcher med mindre lyckade resultat siktar växjölaget på tre poäng och förnyat självförtroende.

- Halmstad spelar med klassisk 4-4-2 och försöker sätta igång sina forwards tidigt. De har rutin både i backlinje och mittfält, men det finns alltid svagheter i alla lag, säger Östers tränare Andreas Thomsson.

Hur ser du på spelet i de senaste matcherna?
- Vi har hamnat i tidsnöd mot de bättre lagen. Nu vill jag se ett bättre passningsspel på marken, fortsätter Thomsson.

Hur ser truppen ut?
- Kenny Pavey är avstängd. Patrik Bojent är hundra procent igen, Mario Vasilj har fortfarande ont i revbenen, Matteo Blomqvist-Zampi går på antibiotika efter sin förkylning, och mot Göteborg hade jag Pablo Pinones Arce som backup vid en eventuell förlängning.

Matchen mot Halmstad BK spelas söndag 5 maj kl 15.00 på Örjans Vall.