Inför GIF Sundsvall-Östers IF

I lördags fick öster med sig en poäng efter en tuff match mot Malmö FF. Och nu på lördag fortsätter cupäventyret med ännu en krävande bortamatch, mot GIF Sundsvall. Vi tog ett snack med Andreas Thomsson för att höra hur läget är i truppen är inför matchen.

1-1 Senast mot Malmö FF, vad anser du om Östers insats?
–Första halvlek var jämn, men i andra tog Malmö över. Vårt försvarspel fungerar genom hela matchen och vi får med oss ett bra resultat. Och med tanke på resultatet är gruppen fortfarande levande. Men det är viktigt att vi fortsätter att prestera.

Sundsvall på lördag. Vad kan vi förvänta oss av matchen?
–Vi har förberett oss väl och ska göra en bra match. Sundsvall har i princip kvar hela sin allsvenska trupp från förra året och kommer bjuda på ett ordentligt motstånd. Det är viktigt att vi fortsätter att lita på varandra för att kunna bli tryggare i vårt spel.

Lång resa, hur påverkar det?
–Det blir en värdefull erfarenhet och en förberedelse inför serien. Det är viktigt att kunna prestera i 90 minuter även om man inte sovit i sin egen säng.

Skadeläget?
–Robledo fick ont efter matchen i lördags och står över matchen, i övrigt är skadeläget oförändrat.

Andreas Thomsson har tagit ut följande 18-mannatrupp till matchen på lördag.
Alexander Nadj, Robertino Kljajic Månz Karlsson, Patrik Bojent, Stefan Karlsson, Elmin Nurkic, Kenny Pavey, Alexander Henningsson, Darian Bojanic, Fredrik Lundgren, Johan Persson, Josef Elvby, Marcus Bergholtz, Vlado Zlojutro, Jonas Hellgren, Andreas Birgersson, Denis Velic, Freddy Söderberg

Matchen spelas på Norrporten Arena i Sundsvall, lördagen den 9 mars kl 14:00. Har du inte möjlighet att vara på plats kan du följa matchen via
 twitter.com/ostersif. Du kan även se matchen via NorrStream.

FOTO: Andreas Nilsson, bilderna.it